Een teamleider in de klantenservice
Een teamleider in de klantenservice
Een teamleider met oog voor service en ontwikkeling
Je bent op zoek naar een teamleider voor jouw klantenservice. Bij deze zoektocht maak je elke keer overwegingen en doorloop je meerdere stappen. Je bent op zoek naar de perfecte kandidaat voor jouw organisatie. Even snel de geschikte kandidaat ophalen in deze arbeidsmarkt kan een hele opgave zijn. Gelukkig voor jou beschikken wij over een breed netwerk aan beschikbare teamleiders.

Wat doet een Teamleider?
Een teamleider in de klantenservice is sociaal, doelgericht en weet wat er gedaan moet worden om tot een succesvolle afronding te komen. Omgaan met de uitdagingen in het contact met klanten vereist verschillende vaardigheden. Aan de telefoon, via de e-mail, in een live-chat of in een face-to-face gesprek heb je een teamleider nodig met empathisch en oplossend vermogen, maar ook iemand die zijn doelstellingen niet uit het oog verliest.
Vaardigheden die passen bij een teamleider:
- Communicatief vaardig
- Sterk inlevingsvermogen
- IJzersterke zelfbeheersing
- Altijd op zoek naar oplossingen
- Klant- en servicegerichtheid
- Ontwikkelen van individuele medewerkers
Werken als teamleider in de klantenservice
Een teamleider in de klantenservice moet van nature beschikken over inlevingsgevoel, empathie, verbaal en non-verbaal sterk in zijn communicatie met soms de tactiek van een diplomaat. Dit leer je niet op een opleiding of cursus, maar juist door ervaring en kennis op te doen op de werkvloer.
Daarom geloven wij niet in papieren, maar in persoonlijkheid. Persoonlijkheid en leiderschap. Een teamleider moet kunnen motiveren, activeren en inspireren. Een geboren teamleider weet hoe hij in korte tijd zijn visie op een team kan overbrengen en hoe hij ieder individueel teamlid ambassadeur kan maken van zijn of haar visie.
Benieuwd naar onze teamleiders?

Een teamleider klantenservice met persoonlijkheid
Wij zijn er heilig van overtuigd dat een echte teamleider meer nodig heeft dan alleen de juiste papieren. Leidinggeven aan een team in de soms hectische omgeving van een klantenservice vraagt om persoonlijkheid en essentiële leiderschapskwaliteiten als stressbestendigheid, goede verbale (en non-verbale) communicatieve en analytische vaardigheden en het durven nemen van moeilijke beslissingen.
Als teamleider ben je de steun en toeverlaat van jouw klantenservice medewerkers. Dat vraagt om de juiste empathische skills, positieve coaching en oplossingsgericht denken.
Op zoek naar een teamleider of teamleider worden?
Of je nu een teamleider nodig hebt of graag zelf aan de slag wilt als teamleider, we helpen je graag verder. Wij zijn teamleider.nl. Wij helpen jou verder. Neem vandaag contact met ons op, dan ben je binnen 48 uur verder geholpen. Gegarandeerd.
Meer weten?
Wat je uitdaging ook is, Teamleider.nl
Vandaag contact met ons opnemen betekent binnen 48 uur een passend advies. Gegarandeerd. Vul ons contactformulier in of neem direct contact met ons op via info@teamleiders.nu of +31 (0)30 658 52 31.

Een thuis gevoel creëren binnen onze club! Waarde toevoegen en een verschil maken voor mijn collega’s en onze klanten, daar sta ik elke morgen met plezier voor op!